Добре дошли в официалната интернет страница на
Средно училище "Свети Свети Кирил и Методий" - с. Върбина.
Средно училище „Св. св. Кирил и Медодий” - с. Върбина, е модерно, конкурентноспособно и привлекателно училище. То гарантира качествена образователна и възпитателна среда, подкрепяща и насърчаваща личностното развитие на всеки ученик.
|
Училището ни подготвя своите възпитаници за успешна социална реализация във времето на разширяваща се глобализация и засилваща се конкуренция. Изградена е силна, сплотена и активна автономна общност, в която учителите осигуряват качествено образование, водещо не само до усвояване на знания, но и до развитие на личността, създаване на условия за изява на нейните индивидуални творчески способности. Средно училище „Св. св. Кирил и Медодий” - с. Върбина, е гарант за висококачествен образователно-възпитателен процес, адекватно ориентиран към динамично променящия се съвременен свят, съобразен със стандартите на европейския съюз и в духа на демократичните ценности. |
СТРАТЕГИЧЕСКИ ЦЕЛИ:
- Високо качество на училищното образование и обучение, ориентирано към формиране и развитие на ключовите компетентности и на умения за живот и работа през 21 век.
- Възпитание в ценности, интелектуално, емоционално, социално, духовно-нравствено и физическо развитие и подкрепа на всеки ученик в съответствие с възрастта, потребностите, способностите и интересите му.
Цели на училището:
- Издигане и утвърждаване престижа на училището и изпълнение на дейностите от Националната програма за развитие на училищното образование.
- Повишаване и развиване на ключовите компетентности на учениците.
- Демократизиране на отношенията в училище чрез делегиране права и персонална обвързаност на учители, ученици и родители при осъществяване на образователните промени. Подобряване на самоуправлението в ученическите колективи.
- Квалификационно-методически форми на работа, които залагат на обмен на добри практики и практическо приложение.
- Подготовка на педагогическите специалисти за индивидуална работа с учениците и повишаване на учебните резултати;
- Привличане на родителите като партньори в провеждането на училищните политики.
- Прозрачност на управлението, предвидимост на развитието и стабилност на решенията чрез включване на обществеността в решаване задачите на училището.
СТРАТЕГИИ В ДЕЙНОСТТА НА УЧИЛИЩЕТО, ПОДЧИНЕНИ НА НАЦИОНАЛНИТЕ СТРАТЕГИИ:
- Осигуряване на равен достъп и качествено образование на учениците за достигане на европейските стандарти.
- Насърчаване и повишаване на грамотността.
- Подобряване на мотивацията за учене, участието на учениците в урочната работа и поставяне на ученика в центъра на образователните процеси.
- Провеждане на извънкласни дейности, занимания по интереси за организиран отдих и спорт, съчетани с традициите на отделните етнически групи.
- Ефективно прилагане на ИКТ в образованието на учениците.
- Намаляване до минимум преждевременно напусналите училище ученици
- Утвърждаване на ученическото самоуправление за подобряване на реда и дисциплината в училище
- Демократизиране взаимоотношенията учител-ученик и поставяне на ученика в центъра на учебно-възпитателна работа, осигуряваща цялостното развитие на учениковата личност.
- Разширяване и обогатяване на дейностите по гражданско, здравно и естетическо образование и възпитание на учениците.
- Развитие на педагогическите кадри.
ПРИОРИТЕТИ В ДЕЙНОСТТА НА УЧИЛИЩЕТО:
- Интерактивно и с практическа приложимост обучение по всеки учебен предмет чрез творческата дейност на учителя и поставяне на учениковата личност в центъра на образователно-възпитателния процес.
- Усъвършенстване работата по овладяване на българския книжовен език в образователно-възпитателния процес.
- Развиване и усъвършенстване системата за вътрешно и външно оценяване.
- Засилване на възпитателната работа с учениците с оглед пълноценно личностно развитие – гражданско, здравно и екологично възпитание за предотвратяване на агресията.
- Работа в мултикултурна среда и превенция на отпадащите ученици.
- Оказване на обща и допълнителна подкрепа на учениците.
- Подобряване на реда и дисциплината в училище чрез делегиране на права и отговорности на учениците и участието им в ученическото самоуправление.
- Усъвършенстване системата за квалификация и кариерно развитие на педагогическите специалисти.
- Работа по проекти.
- Подобряване на материално-техническата база.