вторник, 7 февруари 2017 г.

Privacy policy

PRIVACY POLICY MODEL FOR MOBILE APPLICATIONS

This privacy policy governs your use of the software application Statistics,limit notifications (“Application”) for mobile devices that was created by Borislav Nazarski. The Application is

What information does the Application obtain and how is it used?

User Provided Information

The Application obtains the contacts and uses only the attribute “Group”, in order to identify the group they belong to : Friends , Family or Work . This information is only used during the calculation of the usage per group and when checking the amount of free minutes left (check the settings).

Additionally, the Application obtains the phone state – it is needed in order to initiate the calculation and to be able to inform the user on the remaining free minutes before the call takes place. On Start - app informs the user for the minutes left and starts measuring the duration of the current call, on end - app re-calculates the total amount of minutes spent.

Automatically Collected Information

The application doesn’t collect any other information

Does the Application collect precise real time location information of the device?

This Application does not collect precise information about the location of your mobile device.

Do third parties see and/or have access to information obtained by the Application?

No, there are no third parties involved. The Application doesn’t have any connection/interface to the “outside world”.

What are my opt-out rights?

You can stop all collection of information by the Application easily by uninstalling the Application. You may use the standard uninstall processes as may be available as part of your mobile device or via the mobile application marketplace or network.

Data Retention Policy, Managing Your Information

The Data used from the Application is encapsulated – no visible outside of the Application. A file is stored on the phone with statistics about the minutes and the numbers dialed and it’s up to the user how to deal with this information – share, delete , keep at this or another location (copy) , etc. In any case , this is a local file and not transferred outside of the user phone.

Security

We are concerned about safeguarding the confidentiality of your information. Therefore we are not using any internet connection in our application.

Changes

This Privacy Policy may be updated from time to time for any reason. We will notify you of any changes to our Privacy Policy by posting the new Privacy Policy https://play.google.com/store/apps/details?id=com.phone.statistic. You are advised to consult this Privacy Policy regularly for any changes, as continued use is deemed approval of all changes.

Your Consent

By using the Application, you are consenting to our processing of your information as set forth in this Privacy Policy now and as amended by us.Contact us

If you have any questions regarding privacy while using the Application, or have questions about our practices, please contact us via email at Borislav.Nazarski@gmail.com.

неделя, 25 май 2014 г.

Още една идея - за съжаление, не е безплатна...

Текущо много се разчита на самия номер , който набираме , за да се определи оператора.
Има също така опция да се "мапват" номера , за които знаеме че са си сменили оператора , но не и номера (между другото, мисля че тази опция е малко "мъглява" , ако има нужда от допълнителни разяснения - пишете).

Това не е 100% ефективно , отделно ние трябва да се грижиме ,кой къде и откога се  е преместил...
Направих един ресърч , как да се реши този въпрос и доколкото знам единственото решение е HLR:
http://en.wikipedia.org/wiki/Home_Location_Register#Home_location_register_.28HLR.29
 Намерих и компания дето откликна но все пак ,всичко е пари...

Принципа е : заявка до сървър и той ти връща , кой е оператора , в коя държава е в момента , активен ли е (включен) и тн. Това ще реши въпроса със това на кой оператор се обаждаме на 100% , също и дали е в роуминг...

Плаща се на заявка и въпроса е какви "абонаменти" са  най - удачни.

Например:
             100 заявки месечно - проверка на първите 100 "уникални" номера докато ги набираме.
             Как работи - набирам телефон , пускам заявка и запомням оператора , ако набера      същия    номер в рамките на месец , не правя нова заявка.


100 заявки месечно - обхождам указателя и определям оператора на 100 телефонни номера.Следващия месец, отново .


И тн. и тн.

Пишете ми , какво мислите за тази идея.


Идея за звуковата нотификация.

Иска ми се да направя приложението , по лесно за ползване и инсталиране и тн. Имам една идея и ми е интерестно какво мислите за нея.

Звуковата нотификация.

В момента се налага даунлод на допълнителни библиотеки , които ТТС(Text to Speech) ползва за да "изговори" оставащите минути до края на лимита. Идеята ми е да сменя това със mp3-ки (взети например от някоя навигация на БГ) , да ги лепя и плейвам.

Та , как ви се струва - ползвате ли тази опция , изобщо? Бихте ли я ползвали , с тази промяна?
Искам да знам дали си струва изобщо да се занимавам с това....

Предложения и препоръки

Тука ми се ще да събирам всякакви фиидбеци - положителни , отрицателни и предложения.